Danes se je v Portorožu končala dvodnevna mednarodna konferenca Sporto, vodilni dogodek o športnem marketingu in sponzorstvih v športu v regiji, katere glavni namen je razvijati športno-poslovno industrijo, pridobivanje znanj in je obenem dobra priložnost za poslovno mreženje. V prvi vrsti je namenjena sponzorjem, klubom, zvezam in tudi športnikom.
Uvodni dan konference sta zaznamovala smučarski skakalec Peter Prevc, ki je še tretjič zaporedoma, tako kot Tina Maze in Nogometni klub Maribor, osvojil nagrado za najboljšo športno blagovno znamko v Sloveniji, ter James Kennedy, direktor marketinga pri nogometnem klubu Southampton, ki je bil minulo leto prepoznan kot najhitreje rastoča nogometna znamka na svetu. Klub je namreč svojo vrednost v letu 2015 povečal za kar 89 odstotkov, tudi zato, ker Kennedy meni, da mora klub tekmovati ne le z drugimi klubi v premier league, temveč tudi z vodilnimi mednarodnimi znamkami. Ob koncu dneva je potekala še slovesna podelitev Sporto nagrad.
Drugi dan konference je bil osrednji govorec Clifford Bloxham, podpredsednik področja zastopanja športnikov pri Octagonu, ki ima več kot 30 let izkušenj s področja osebnega znamčenja. Z udeleženci konference je delil svoje izkušnje z zastopanjem plavalnega zvezdnika Michaela Phelpsa, nogometaša Daniela Sturridgea, teniškega igralca Andyja Murrayja in drugih zvezdnikov ter osebnih partnerstev in ambasadorstev z znamkami, kot so Beats by Dr. Dre ali Nike.
Bloxham je poudaril, da je najpomembnejše, da osebo, s katero gradiš znamko, poznaš do obisti, ter da vedno gledaš v prihodnost. “Zelo pomembno je, da dobro izkoristiš vsako sekundo športnika, ki jo imaš na voljo, da gradiš blagovno znamko,” je dejal Bloxham.
Govora je bilo še o eni uspešni gradnji proizvoda v svetu športa – zgodbi Ironmana, kultnega triatlonskega tekmovanja, ki je postalo eno najbolj prepoznavnih in dobičkonosnih športnih blagovnih znamk. V Portorož se je vrnil tudi sponzorski strokovnjak Toby Hester (nekdaj Castrol, T-mobile in Coca-Cola, zdaj samostojni svetovalec), ki je leta 2012 že navdušil na konferenci Sporto. Letos se je lotil ene ključnih tem za lastnike pravic: kako uspešno pristopiti k sponzorjem in jim predstaviti tisto, kar v resnici želijo slišati. Nato je Hester sodeloval še v diskusiji s Stuartom Ramseyjem, direktorjem sponzorstev pri nogometnem prvoligašu Southamptonu, na temo odnosa med sponzorji in lastniki pravic.
Razpravljalo se je še o članstvu kot marketinški platformi na primerih hokejskega kluba Slovan Bratislava in nogometnega kluba Hajduk Split, ter o izzivih gostiteljstva velikih športnih dogodkov na primeru kandidature Budimpešte za olimpijske igre 2024.
“Letos se je konference Sporto udeležilo okoli 450 udeležencev. Na eni strani je namenjena športnim organizacijam, klubom, športnikom, na drugi pa sponzorjem, podjetjem, agencijam, blagovnim znamkam,” je uvodoma povedal programski direktor Sporta, Dragan Perendija, in pojasnil: “Na začetku, letošnja konferenca je že 13. po vrsti, morda niti nismo vedeli, v kaj se podajamo, a vedeli smo, da tržišče potrebuje takšen dogodek. Že prvo leto je bil odziv super in dal nam je energijo, da smo nadaljevali.”
“Posebej smo veseli, da smo toliko let obstali in da leto za letom nadgrajujemo konferenco. Veseli smo, da vsako leto prihajajo k nam uveljavljeni strokovnjaki. Glavne teme letos so aktivacija sponzorstva, grajenje blagovne znamke, digitalno komuniciranje in uporaba tehnologij. Pokrivamo različne vidike posla; tudi organizacijo športnih dogodkov. V glavnem pa gre za odnos med lastniki pravic in sponzorji,” je še dejal Perendija: “Seveda bomo nadaljevali. Z mislimi smo tudi že pri Sportu 2017, nekateri predavatelji so nam že zagotovili udeležbo.”
Foto: Sporto