Kolesarska ekipa Bahrain-Merida bo po treh sezonah v novo vstopila v partnerstvu z avtomobilskim podjetjem McLaren, ki bo skušal prevetriti kolesarski svet. Oboji upajo na uspešno zgodbo, pa čeprav gre za dva zelo različna športa.
Britanski avtomobilski gigant, ki je najbolj znan po športnih avtomobilih in moštvu v formuli 1, v sodelovanju s kolesarsko ekipo vidi novo prelomnico v razvoju. V kolesarstvu sicer ni povsem “zelen”, saj je pred dobrimi osmimi leti začel sodelovati s proizvajalcem koles Specialized.
Kot je pojasnil John Allert iz McLarna, sta za kolesarsko-avtomobilistično sodelovanje najbolj zaslužna bahrajnska šejka brata. Prvi je vlagatelj v McLaren, drugi v Bahrain-Merido, oba pa sta imela vizijo združiti dve sili in prevetriti kolesarski svet ter vanj prinesti novo svežino.
Njuni “podaljšani roki” sta bila Allert in Milan Eržen, ki je najbolj zaslužen za ustanovitev kolesarske ekipe, ki bo v sezoni 2020 še naprej imela močan slovenski pridih. Zanjo bodo kolesarili Matej Mohorič, Grega Bole, Jan Tratnik, Domen Novak in Luka Pibernik.
Kot je na športno-marketinški konferenci Sporto v Portorožu v šali pojasnil Eržen, se je bahrajnski šejk Nasser bin Hamad al Kalifa odločil za vlaganje tudi zaradi tega, ko je na cilju dirke po Franciji videl dubajskega šejka. “Vprašal me je, kaj on počne tu. Rekel sem mu, da je morda tu zaradi ekipe. Takoj je bil za to, da jo ustanovimo, ampak morali smo biti prvi. Kmalu smo imeli 16 milijonov na računu in Vincenza Nibalija.”
O začetkih sodelovanja z McLarnom pa je dejal: “Leta 2018 sem šel do Johna. Dva bahrajnska brata sta nas dala v eno sobo in rekla, da se moramo dogovoriti, kako bomo sodelovali. Zdaj smo tu.”
Po mnenju Eržena se je zanje najboljša stvar zgodila, ko se je letos iz ekipe Sky umaknil glavni pokrovitelj Sky. “John in jaz sva skušala k nam pripeljati ustvarjalca ekipe Sky Roda Ellingwortha. John je njegov zelo dober prijatelj, hitro smo se dogovorili. To je bilo ključno za našo prihodnost.”
Tako kot Eržen je tudi Allert za glavni cilj ekipe izpostavil zmago na dirki po Franciji. “Tour de France je kot velika nagrada Monaka v formuli 1. Naša vizija je, da zmagujemo na najvišji ravni. To je dirka po Franciji. Želimo biti na najvišji ravni.”
McLaren bo v prihodnosti med drugim posvečal pozornost nadgradnji in izboljšavi koles, z znanjem iz formule bo skušal pomagati tudi pri telesni ali psihični pripravi športnikov, pomagati bo skušal osebju pri servisu, pripravi opremi itd.
Izzivov jim ne bo zmanjkalo, verjame Allert, predvsem ker je vse bolj priljubljeno kolesarjenje s kolesi z električnimi motorji. Na tem področju imajo tehnologijo za izboljšanje baterij, kar so dokazali v e-formuli, v kateri večina moštev dirka z njihovimi baterijami.
Eržen nikakor ni mogel mimo vprašanja, ali bo v prihodnosti v svojo moštvo pripeljal slovenskega zvezdnika, najboljšega kolesarja leta 2019, Primoža Rogliča.
“Je briljanten kolesar. Poskušali smo ga prepričati, odločil se je, da bo ostal v Jumbu. Nismo slovenska ekipa, smo bahrajnska. Smo multinacionalna ekipa. Vedno smo odprti. Ne samo za dogovor s Primožem, ampak z vsemi najboljšimi,” je dejal.
Eržen kot najboljšo okrepitev za sezono 2020 vidi Španca Mikela Landa. Meni, da mu trasa Toura zelo ustreza. Še vedno pa iščejo pravega vodjo ekipo, reševanje tega bo prepustil Ellingworthu. “Mogoče bo to tudi Primož,” je sklenil.
Foto: Šport TV
Vir: STA